وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

روش های متفاوت کلاه برداری از طریق عابربانک

ATM
روش های متفاوت کلاه برداری از طریق عابربانک

پلیس فتا،در اين جا به برخی از روش های کلاهبرداری که کمتر به آنها پرداخته شده اشاره می کنيم تا احتياط های لازم را به کار ببريد.

1 .سوء استفاده از شلوغی

در برخی از ايام ماه و سال مثل اول ماه،هنگام پرداخت يارانه ها و يا سال نو صف هاي طويلی در پشت خود پرداز ها شکل مي گيرد که بهشت کلاهبرداران است. آنها از کلافگی و عجله افراد استفاده می کنند تا به بهانه کمک، سرعت بخشيدن به کار و … شما بفريبند. پس هنگام شلوغی صبر خود را حفظ کنيد و به غريبه ها اعتماد کنيد.

2. شما برنده ايد
چنانچه فردی به هر دليل از جمله خريد اقلام ، برنده شدن در قرعه کشی ها ، فروش احناس عتيقه ، معرفي خود بعنوان فردی شاخص و… از شما تقاضای مراجعه به عابربانک و پرداخت پول به شما را نمايد شک نکنيد! او کلاهبردار است و هيچگاه چنين عملي انجام ندهيد.
به پيامک های ارسالی مشکوک به هيچ عنوان توجه نفرماييد و اطلاعات مربوط به حساب خودتان را بصورت تلفنی در اختيار هيچ فردی قرار ندهيد.

3. برگ رسيد
برخی سوء استفاده گران از قبض های رسيد شما به شماره کارت و اطلاعاتتان پی می برند. لطفا علاوه براينکه به فکر حفظ محيط زيست هستيد همچنين برای امنيت بيشتر رسيد بانکی تان را کنار خود پرداز رها نکنيد.

4. سايت هاي جعلي
از ارائه اطلاعات مالی و بانکي خود از قبيل شماره حساب و شماره های کارت اعتباری و اعلام رمز آنها و غيره به سايت های متفرقه و مشکوک خودداری کنيد و از عملکرد اينترنتی و قانونی بانک ها و ساير مراکز دولتی و رسمی اطمينان حاصل نمائيد.

5. کمک
ديده شده افرادی به بهانه کمک به سالمندانی که طرز استفاده از کارت بانک را به خوبی نمی دانند و يا به بهانه کمک گرفتن اطلاعات و رمز های شما را سرقت می کنند. پس نه اينکه به کسی کمک نکنيد بلکه هنگام کمک کردن و کمک گرفتن جانب احتياط را رعايت کنيد.

6. دستکاري خودپرداز
هنگام استفاده از خود پردازهای بانکی دقت کنيد قطعه اي مشکوک به آن نچسبيده باشد و همچنين اگر به هر دليل کارت شما در دستگاه باقی ماند ابتدا اطمينان حاصل کنيد به داخل دستگاه رفته و جايی در بين مسير در قسمت ورودی کارت خوان گير نکرده باشد.

7. کارت خوان
هنگام استفاده از کارت خوان از فروشنده بخواهيد دستگاه را در اختيار شما قرار دهد تا خودتان رمز را وارد کنيد. از اينکه به فروشنده بر بخورد يا برخورد مناسبی با شما نداشته باشد نترسيد . اطلاعات شخصی شما متعلق به شماست و بايد در حفظ آن بکوشيد.

8.کپی برداری از اطلاعات مغناطيسی
به هيچ عنوان کارت عابر بانک خود را حتي بدون رمز در اختيار افراد ناشناس قرار ندهيد زيرا کپی برداري از اطلاعات مغناطيسی آن امکان پذير است.

شايان ذکر است برخی سوء استفاده گران از قبض های رسيد شما به شماره کارت و اطلاعاتتان پی می برند.رسيد بانکی تان را کنار خود پرداز رها نکنيد.

گردآورنده: ستواندوم عليرضا رحمانی// پليس فتا فرماندهی انتظامي استان خوستان | پلیس فتا

بازنشر » berroz.com

روش های متفاوت کلاه برداری از طریق عابربانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *