وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

پتاسیم یک ماده حیاتی برای بدن

potassium bananas
پتاسیم یک ماده حیاتی برای بدن

تعداد کمی ازمردم، کارایی این ماده معدنی ضروری برای بدن را می دانند. پتاسیم یک ماده معدنی ضروری است که یون های آن برای عملکرد تمام سلولهای زنده بدن حیاتی است.

این ماده معدنی در سلول های گیاهی وجود دارد، یعنی بسیاری از میوه ها و سبزیجات تازه، سرشار از پتاسیم هستند. با اینکه خیلی از مردم اهمیت این ماده معدنی برای بدن را می دانند اما تعداد کمی از کارایی پتاسیم برای بدن، آگاه هستند.

1- تنظیم تعادل آب

یکی از بزرگترین وظایف پتاسیم در بدن ما است که میزان سدیم ورودی و خروجی سلول های ما را تنظیم می کند. در نتیجه با حفظ و یا دفع مناسب ، میزان مایعات بدن ما را کنترل می کند.
افرادی که دچار کمبود پتاسیم می شوند اغلب از اجتماع مایعات که موجب ورم می شود رنج می برند، این یک وضعیت ناخوشایندی است که منجر به تورم و افزایش وزن ناشی از آب، می شود.

2- کمک به فرایندهای شیمیایی بدن

پتاسیم نقش مهمی در سوخت و ساز انرژی و واکنش های بیوشیمیایی سلولی ایفا می کند. به سنتز پروتئین از اسیدهای آمینه موجود در سلول ها کمک می کند (در نتیجه به رشد عضلانی و ساخت سلول های بدنمان کمک می کند).
همچنین در تبدیل گلوکز به گلیکوژن برای ذخیره سازی در کبد به عنوان یک منبع آینده انرژی نقش بسیاری دارد. و این دلیل اصلی محبوبیت غذاهای سرشار از پتاسیم در بین ورزشکاران و بدنسازان است.

3- حفظ تعادل الکترولیت و تعادل اسید- باز بدن

پتاسیم، یک الکترولیت با بار مثبت است و وجود آن(یا عدم وجود) به طور مستقیم براعمال سایر الکترولیت های بدن مانند مانند کلسیم یا سدیم تاثیر می گذارد. همچنین یون های پتاسم موجب تنظیم حالت اسید- باز بدن می شوند.

4- افزایش عملکرد سیستم عصبی

وجود پتاسیم برای کارکرد سلول های عصبی و ماهیچه ای ضروری است و برای داشتن یک سیستم قلبی- عروقی سالم حیاتی است.

منبع : به گزارش سرویس حوادث جام نیوز سایت نچرال نیوز(naturalnews)

بازنشر » berroz.com

پتاسیم یک ماده حیاتی برای بدن | منابع potassium

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *