وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

مصرف مدام آنتی بیوتیک ها باعث ابتلا به سینوزیت

sinuses
مصرف مدام آنتی بیوتیک ها باعث ابتلا به سینوزیت

آنتی بیوتیک های قوی برای درمان سرماخوردگی باعث می شوند که میکروب ها به این دارو مقاوم شده و فرد در دفعات بعدی باید دوز بیشتری دارو را مصرف کند چرا که آنتی بیوتیک چرک را خشک کرده و خارج نمی کند و موجب بروز سینوزیت می شود.

مغز در پزشکی ایرانی یکی از اعضای رئیسه محسوب می‌شود و محافظت از آن از مهمترین تدابیر برای حفظ سلامتی است.

پوشاندن سر در هوای سرد زمستان و بخصوص بعد از حمّام و مرطوب بودن آن، از توصیه های بزرگان دین و نیز حکمای طبّ ایرانی است.

محمد احمدی مدیر گروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی ایران می‌گوید: باید بدانیم که مغز مانند معده دارای قوای هاضمه، جاذبه، ماسکه و دافعه است. مغزی که ضعیف باشد، حجم مواد زائد تولیدی آن نیز زیاد می‌شود و اگر این مواد به درستی خارج نشوند؛ به مرور در مجاری دفعی باقی مانده و تولید عفونت می‌کنند که سینوزیت هم یکی از مصادیق آن است.

توصیه های دینی مبنی بر استنشاق آب داخل بینی و چرخاندن آب داخل دهان و حلق با هر بار وضو گرفتن، دارای حکمت‌های متعدّدی است که پیشگیری از تجمّع این مواد زائد در مجاری دفعی از فواید آن است.

نوشیدن آب سرد در حالت ناشتا، بعد از نزدیکی جنسی و بعد از ورزش خود از عوامل سرد کننده اعضای داخلی (مثل مغز) به حساب می‌آید. بهتر است افراد از نوشیدن آب سرد در زمان‌هایی که گفته شد پرهیز کنند.

ضعف سیستم ایمنی بدن و ابتلا به سرماخوردگی های مکرّر و در نتیجه استفاده از آنتی بیوتیک‌های قوی برای درمان باعث می‌شود که میکروب‌ها به این داروها مقاوم شده و فرد در دفعات بعدی باید دوز بیشتری از دارو را مصرف کند و چون این داروها همانطور که از اسمشان پیداست، فقط چرک را خشک می‌کنند و آنها را خارج نمی کنند؛ در درازمدّت بیماری‌هایی نظیر سینوزیت ایجاد می‌شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم

گردآوری بازنشر » berroz.com

مصرف مدام آنتی بیوتیک ها باعث ابتلا به سینوزیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *