وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

خوردن آب

Drink-Water-All-Day
خوردن آب در این مواقع ممنوع است

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: مصرف آب در حالت ناشتا به اعضاء رئیسه مانند قلب و عمق بدن نفوذ پیدا کرده و به آن آسیب وارد می‌کند همچنین مصرف آب بعد از حمام، ورزش و جماع موجب کاهش حرارت غریزی و ضعف قوا می‌شود.

مصرف آب بین غذا یا بلافاصله بعد از غذا به خصوص برای معده سرد و معده‌هایی که بلغم زیاد تجمع دارد، مضر است.

وی با اشاره به اینکه مصرف آب بلافاصله بعد از غذا در هضم اختلال ایجاد می‌کند، گفت: مصرف آب بعد از غذا به دلیل اینکه سردی آب باعث کاهش حرارت معده می‌شود که حرارت خود موجب هضم غذا در معده می‌شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: مصرف آب در حالت ناشتا به دلیل اینکه آب بدون اینکه مانعی وجود داشته باشد به اعضاء رئیسه مانند قلب و عمق بدن نفوذ پیدا کرده و موجب بروز مشکلاتی در بدن خواهد شد چرا که این کار حرارت غریزی را کاهش داده و ضعف قوا به همراه دارد البته باید توجه داشت که هرچه قدر آب سردتر باشد مشکلات بیشتر رخ می‌دهد.

علی اصل عنوان کرد: مصرف آب به دنبال ورزش و جماع به دلیل گرم بودن اعضای بدن و جذب سریع آب از معده می‌شود که سردی مزاج بدن و کاهش حرارت غریزی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: مصرف آب بعد از حمام به خصوص اگر معده خالی باشد، بسیار مضر است چرا که زیرا اعضا متخلخل شده و آب سریع جذب می‌شود و کاهش قوا و سردی مزاج بدن و کاهش حرارت غریزی را به همراه دارد همچنین بعد از مسهل به دلیل خارج شدن رطوبات از معده، سریع آب را جذب شده و باعث اطفاء حرارت غریزی و ضعف قوا می‌شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران با اشاره به اینکه در مواقعی که نوشیدن آب برای بدن ضرر دارد می‌توان تکه کوچکی نان را ابتدا مصرف کرد و سپس آب را جرعه جرعه نوشید، خاطرنشان کرد: در هنگام اوقات ممنوعه‌ای که ذکر شد اگر افراد بسیار تشنه شدند می تواند جرعه ای آب مصرف کنند تا کمی تشنگی تسکین باید و در صورتی که تشنگی تسکین نیافت مصرف نان قبل از مصرف آب می‌توان مانعی برای سریع نفوذ شدن آب را به عمق بدن باشد.

منبع : به گزارش سرویس علمی جام، ژاله علی اصل در گفت و گو با تسنیم

بازنشر » berroz.com

مصرف آب بین غذا,بلافاصله بعد از غذا,خوردن آب,معده سرد,در ناشتا,هضم غذا,آب سردتر,مصرف آب به دنبال ورزش و جماع,مصرف آب بعد از حمام, آب سریع جذب می‌شود,berroz.com

3 پاسخ

    1. خوش اومدین*
      البته زیاد نیازی به منابع استناد هم نداره :دی بیشترشون رو خودمون تجربه داریم , مخصوصا خوردن آب یخ بعد از غذا و حال ملکوتی که بعدش به آدم دست میده :دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *