وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

ماست را همراه غذاهای نشاسته ای نخورید | مشکلات گوارشی

bowl-of-greek-yogurt
ماست را همراه غذاهای نشاسته ای نخورید | مشکلات گوارشی

عادات ناصحیح غذایی و همراه کردن بعضی از آن‌ها با هم قدرت جذب بعضی املاح و ویتامینها را کاهش می‌دهد.
اغلب آسیایی ها عادت دارند همراه غذاهای نشاسته ای خود ماست نیز مصرف کنند اما مطالعات جدید نشان می دهند مصرف ماست همراه با غذاها می تواند موجب مشکلات گوارشی زیادی شود.

بررسی ها نشان می دهند، افراد باید یک ساعت پس از مصرف غذای نشاسته ای و گوشتی، ماست خورده شود و یا اگر به هر دلیلی امکان خوردن ماست ساعاتی بعد از مصرف غذا نیست، بهتر است ابتدا غذا صرف شود و سپس در اتمام غذا، ماست بخورید.

گفتنی است، از آنجا که ماست منبع کلسیم است و بخشی از نیاز بدن به کلسیم از طریق خوردن ماست به دست می آید. افراد باید توجه داشته باشند که در میان وعده هایشان می توانند ماست را به تنهایی مصرف کنند.

ماست همچنین منبع مناسبی از پروتئین می باشد. پروتئین انرژی زیادی به بدن میدهد و به شما کمک می کند که در طول روز سالم، شاداب و سرزنده باشید. بسیاری از سیستم های داخلی بدن برای ترمیم خود نیازمند پروتئین می باشند، به ویژه ماهیچه ها. پروتئین همچنین معده را پر کرده و سبب می شود تا شما برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری کنید و مطالعات اخیر دانشمندان نشان می دهند مصرف ماست همراه با غذاهای پروتئینی موجب می شود تا از فواید هر دو ان ها کاسته شود.

منبع : namehnews.ir

بازنشر » berroz.com

مشکلات گوارشی | ماست منبع کلسیم , عادات ناصحیح غذایی , میان وعده , میان وعده سالم , تغذیه سالم , مضرات مصرف ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *