وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

علت های کاهش میل جنسی

علت های کاهش میل جنسی

علت های کاهش میل جنسی

علت های کاهش میل جنسی

میل جنسی یکی از نیازهای ذاتی درون انسان است که نقش مهمی در زندگی ایفا می کند. علاوه بر فواید رابطه جنسی سالم، مضراتی نیز برای آن است که باید به آن توجه نمود. آرامش بین زن و مرد یعنی آرامش جامعه و حل مشکلات جنسی یعنی ذهنی آزاد برای پیشرفت خود و جامعه. یکی از مشکلات جنسی که بعضی ها با آن روبرو هستند کاهش میل جنسی است که از مهمترین علل آن می توان به استرس اشاره کرد.

علت های کاهش میل جنسی

استرس مجموعه‌ای از واکنش‌های فیزیکی، ذهنی و عاطفی که در نتیجه تغییرات و نیازهای زندگی فرد، تجربه می‌شوند. بیشتر 70 تا 90 درصد بیماری‌ها برگرفته از استرس است. شاید بتوان با استرس کارها را درست انجام داد ولی در انجام رابطه جنسی این میل ارادی نیست. پس حتما برنامه ریزی کنید و مشکلات خود را حل کنید تا این موضوع مهم باعث ایجاد نارضایتی جنسی بین خود و شریک زندگیتان نشود. در زیر به عمده مشکلات و علت های کاهش میل جنسی اشاره می‌کنیم.

مشکلات با شریک زندگیتان

رابطه جنسی فقط برای رفع نیاز نیست، بلکه پیوند روحی میان دو انسان است. مشکلات بین زن و شوهر یکی از عامل های مهم و تاثیرگذار در رابطه جنسی و همچنین دوام زندگی آنهاست. احساس آرامش مخصوصا برای زنان، مهمترین بخش از رابطه جنسی و زناشویی است. بطور کلی مواردی چون جر و بحث کردن، حس خیانت و مشکلات دیگری که اعتماد کردن را خدشه دار می‌کند، به رابطه جنسی آسیب می‌زند و موجب خدشه در میل جنسی می‌شود. حتی از هم پاشیدن رابطه را در پی دارد. بهتر است این مشکل را کاملا جدی بگیرید.

کمبود خواب و کاهش میل جنسی

آیا می‌دانید که خستگی و کمبود خواب می‌تواند موجب سرکوب میل جنسی شود؟ اگر برای خوابیدن مشکل دارید، اگر دیر می‌خوابید یا مدام از خواب می‌پرید و کلا هر مشکلی که باعث شود جسم شما دچار خستگی و بیقراری شود، روی کم شدن میل جنسی تاثیر زیادی می‌گذارد. اگر میل جنسی در شما هنوز بیدار نشده از بین می‌رود، شاید به دلیل نداشتن خواب کافی باشد. برای تنظیم خواب خود تلاش کنید و اگر حل نشد به پزشک مراجعه کنید.

پایین بودن هورمون تستوسترون Testosterone

هورمون تستوسترون برای میل جنس، حکم سوخت را دارد. بالا رفتن سن موجب کاهش سطح تستوسترون در مردان و در نتیجه کم شدن میل جنسی می‌شود اما بطور کامل از بین نمی‌رود.

اختلال نعوظ در مردان

مردانی که مشکل اختلال نعوظ دارند، اغلب نگران این هستند که از نظر جنسی چگونه به نظر می رسند و این نگرانی می تواند میل آن ها را از بین ببرد. در بیماران دیابتی اختلال نعوظ وجود دارد. اختلال نعوظ قابل درمان است و زوجین باید به هم کمک کنند تا این مشکل تاثیری روی روابط شان نداشته باشد.

داروهای کاهش میل جنسی

عوارض جانبی بعضی از داروها که برای درمان بیماری‌ها تجویز می‌شوند می‌توانند روی عملکرد جنسی شما تاثیر بگذارند. در صورت مصرف این نوع داروها و کاهش میل جنسی، با پزشک معالج خود مشورت کنید.

  • داروهای ضد افسردگی.
  • داروهای فشار خون.
  • قرص های ضد بارداری (برخی مطالعات رابطه ای بین این دو نشان می دهند و بعضی نه).
  • شیمی درمانی.
  • داروهای درمان ایدز.
  • فیناستراید (Finasteride، دارویی است که برای درمان ریزش مو بخصوص در آقایان و همچنین در بزرگی خوش‌خیم پروستات مردان استفاده می‌شود).

تعویض داروها یا تغییر دوز آنها می تواند به شما کمک کند، از دکترتان در این مورد سوال کنید و به هیچ عنوان سرخود دارویتان را قطع نکنید. اگر میل جنسی تان بلافاصله بعد از مصرف داروهای جدید افزایش پیدا کرد هم با پزشک تان مشورت نمایید.

نارضایتی از فرم بدن و عدم علاقه به رابطه جنسی

اگر از ظاهرتان رضایت داشته باشید، خیلی راحت تر میل جنسی به سراغ تان می آید. روی پذیرش بدن تان به همین شکلی که هست کار کنید، حتی اگر در حال ورزش کردن برای خوش فرم تر شدن آن هستید. داشتن احساس خوب نسبت به خودتان می تواند میل شما را افزایش دهد. اگر شریک زندگی تان میل کمی دارد او را مطمئن کنید که برای شما جذاب است.

اضافه وزن و کاهش میل جنسی

زمانی که اضافه وزن دارید یا چاق هستید، اغلب میل جنسی کم رنگ می شود. این مساله می تواند باعث شود که از رابطه جنسی لذت نبرید، نمی توانید کارهایی که می خواهید را انجام دهید یا میل تان به خاطر دوست نداشتن اندام تان عقب رانده خواهد شد. روی احساسی که نسبت به خود دارید کار کنید یا در صورت نیاز با مشاور صحبت کنید تا به شما کمک کند.

بچه دار شدن

به محض این که بچه دار شوید، میل جنسی خود را از دست نمی دهید. با این حال، برخی اوقات به خاطر نگهداری از نوزاد (Baby)و نزدیک بودن به او این میل را زیر پا می گذارید. یک پرستار بچه برای نگهداری کودک تان استخدام کنید تا به همان اندازه که والدین خوبی هستید، شریک زندگی خوبی هم باشید. نوزادتان تازه به دنیا آمده؟ زمانی که خواب است، رابطه جنسی داشته باشید.

الکل و کاهش میل جنسی

نوشیدنی الکلی ممکن است باعث شود راحت تر میل جنسی خود را ابراز کنید. ولی مصرف الکل (Alcohol)می تواند میل جنسی شما را سرکوب کند. همچنین مست بودن شما می تواند باعث از بین رفتن میل جنسی شریک تان شود.

افسردگی و مشکلات جنسی

افسردگی می تواند احساس لذت بردن از خیلی چیزها از جمله رابطه جنسی را از بین ببرد. بنابراین حتما باید برای درمان آن کمک بگیرید. اگر درمان شما دارویی است و باعث کاهش میل جنسی شما می شود، به پزشک تان اطلاع دهید، چون برخی از داروهای ضد افسردگی (نه همه) باعث کاهش میل جنسی می شوند. در این مورد با درمان گر خود صحبت کنید.

یائسگی

بسیاری از زنان، نزدیک به یائسگی میل جنسی شان افت پیدا می کند. این مساله تا حدودی با علایمی مثل خشکی واژن و درد هنگام رابطه جنسی خودش را نشان می دهد. ولی هر زنی با زن دیگر فرق دارد و احتمالش وجود دارد که با تمایلی که به نگه داشتن رابطه، اعتماد به نفس و سلامت کلی بدنی دارید، زندگی جنسی فوق العاده ای بعد از یائسگی تجربه کنید.

رابطه بدون احساسات

رابطه جنسی بدون احساس صمیمیت می تواند میل جنسی را نابود کند. صمیمیت چیزی بیشتر از داشتن رابطه جنسی است.اگر زندگی جنسی شما بی تحرک شده، سعی کنید زمان غیر جنسی بیشتری با یکدیگر صرف کنید، فقط خودتان دو نفر. حرف بزنید، یکدیگر را در آغوش بگیرید، ماساژ بدهید. راهی پیدا کنید و عشق تان را بدون رابطه جنسی ابراز نمایید. نزدیک تر شدن به هم می تواند میل جنسی شما را بازسازی کند.

گردآوری : وب سایت بروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *