وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

علت پایین بودن فشار خون در بارداری

روش های تنظیم فشار خون

پایین بودن فشار خون در بارداری

روش های تنظیم فشار خون

عدم توجه به کنترل فشار خون در دوران بارداری می تواند موجب آسیب دیدن مادر و یا جنین شود. پایین بودن فشار خون و رسیدن خون کمتر به این اندام در دوران بارداری می تواند منجر به آسیب دیدن بخش هایی از بدن مانند قلب، کلیه، مغز و کبد جنین شود. 

افت فشار خون در اوایل بارداری شایع بوده ولی در ماه های چهار و پنجم بارداری افت فشار خون بیشتر دیده می شود.

علت پایین بودن فشار خون در بارداری

از علت های افت فشار خون در دوران بارداری را می توان به عوارض جانبی داروها مانند داروهای ضد افسردگی دانست. کم آبی بدن نیز یکی از عوامل افت فشار خون می‌تواند باشد. ورزش کردن و عرق کردن زیاد موجب گرمازدگی و تب می‌شود که خود را با خشکی دهان نشان می‌دهد. در موارد شدید کم آبی بدن موجب افت فشار خون می‌شود.

بیماری‌های عصبی و نارسایی و حملات قلبی نیز از دیگر علل تاثیرگذار در افت فشارخون هستند. حتی سن بالا نیز موجب افزایش ابتلا به فشار خون پایین می‌شود.

خونریزی و سوختگی نیز فشار خون را پایین می‌آورد که حتی موجب ایجاد شوک در فرد می‌شود.

در این شرایط فرد در هنگام بلند شدن از زمین و ایستادن دچار افت ناگهانی فشار خون می شود. در هنگام ایستادن جاذبه زمین خون را به سمت پایین بدن منتقل می کند، در این حالت اگر خون با سرعت کم به قلب برگردد یا مقدار خون کم باشد باعث ایجاد مشکلاتی در مغز می شود که سرگیجه، افت فشار و در نهایت بیهوشی را در پی دارد.

برای درمان فشار خون پایین در بارداری نخست باید به علت به وجود آمدن آن توجه داشت. اگر کاهش فشار خون در اثر مصرف دارو باشد فرد باید دوز مصرف آن را کم کرده یا به طور کامل قطع کند تا دچار افت فشار نشود.

همچنین اگر افت فشار خون در اثر خون ریزی باشد با استفاده از تزریق خون می توان به درمان آن کمک کرد.

با تغییر رژیم غذایی و استفاده از شیرینی، نمک و آب می توان به فشار خون پایین در بارداری کمک کرد. رژیم غذایی مناسب برای کنترل فشار خون باید شامل میوه ها، سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی، هویج، غلات، گوشت ماهی و مرغ باشد.

داشتن رژیم غذایی سالم در دوران بارداری تا حد زیادی در جلوگیری از بیماری های این دوران موثر است.

روش های تنظیم فشار خون

مصرف آب در تنظیم فشار خون و جلوگیری از افت فشار موثر است. فشار خون پایین در بارداری گاهی در هنگام صبح و به هنگام بیدار شدن از خواب خود را نشان می دهد. بنابراین توصیه می شود که قبل از برخاستن کامل از رختخواب ابتدا بنشینید و به سرعت بلند نشوید.

گردآوری : وب سایت بروزبیماری‌هاپزشکی بانوان

پایین بودن فشار خون در بارداری, افت فشار خون در اوایل بارداری, فشار خون نرمال در بارداری چند است؟, کاهش فشار خون در بارداری, فشار خون پایین در اواخر بارداری, فشار پایین در اواخر بارداری, فشار خون پایین و جنسیت جنین, علائم فشار پایین در بارداری چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *