وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

طرز تهیه کوکو | کوکوی چند رنگ

colored Cutlets
طرز تهیه کوکو | کوکوی چند رنگ

هویج  لوبیا سبز  نخود فرنگی  سیب‌ زمینی  ژامبون گوشت  پیاز  ادویه کاری  گوشت چرخ‌ کرده  نمک و فلفل  سفیده‌ ی‌ تخم‌مرغ  روغن مایع

مواد لازم برای تهیه کوکوی چند رنگ

هویج (پخته و رنده‌ شده) 3 عدد (210 گرم)

 لوبیا سبز (پخته و خرد شده) 200 گرم

 نخود فرنگی (پخته‌ شده) 200 گرم

 سیب‌ زمینی (پخته و رنده‌ شده) 1 عدد (170 گرم)

 ژامبون گوشت 200 گرم

 پیاز (خرد شده) 1 عدد (140 گرم)

 ادویه کاری 1 قاشق چایخوری (3 گرم)

 گوشت چرخ‌ کرده 200 گرم

 نمک و فلفل به مقدار لازم

 سفیده‌ ی‌ تخم‌مرغ 12 عدد (360 گرم)

 روغن مایع به مقدار لازم

 

طرز تهیه کوکوی چند رنگ

هویج ، لوبیا سبز ، نخود فرنگی و سیب‌ زمینی را به طور جداگانه آب‌ پز کنید. سیب‌ زمینی را پس از پختن و پوست کندن رنده کنید. هویج را نیز جداگانه رنده کنید. لوبیا سبز ، نخود فرنگی و ژامبون را به طور جداگانه در مخلوط‌ کن ریخته و آسیاب کنید در حدی که له نشود. پیاز را در مقدار کمی روغن تفت دهید تا نرم و شفاف شود. ادویه کاری و گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید به حدی که آب‌ گوشت کشیده شود. پس از سرد شدن مواد، شش ظرف با شش ماده مختلف دارید. به هر کدام مقداری نمک و فلفل بزنید. به هر ظرف دو عدد سفیده‌ ی تخم‌ مرغ اضافه کرده و خوب هم بزنید تا یکدست شود. قالب مستطیل شکلی به ابعاد (24*13*8) را با روغن مایع چرب کنید و مواد آماده شده را به طور جداگانه و تفکیک رنگ ، ردیف به ردیف روی هم بریزید تا مواد به آخر برسد. روی هر ردیف را کاملاٌ صاف کرده بعد ردیف دیگر را روی آن بریزید. روی قالب را با کاغذ آلومینیومی بپوشانید و با چنگال چند سوراخ روی آن ایجاد کنید. فر را از یک ربع قبل با حرارت 350 درجه فارنهایت گرم کنید. در ظرفی بزرگ مقداری آب بریزید و کف فر قرار دهید. پس از جوش آمدن آب داخل ظرف ، قالب کوکو را درون ظرف بگذارید (روش بن‌ماری). پس از 45 دقیقه فویل روی قالب را برداشته و پخت کوکو را تا 45 دقیقه دیگر ادامه دهید. سپس از فر بیرون بیاورید تا کوکو خنک شود. اکنون با برگرداندن آن در ظرف دیگر کوکو آماده برش و سرو است.

نکته

«» پخت لوبیا سبز و نخود فرنگی و هویج باید به صورت بلانچ باشد تا تغییر رنگ ندهد. یعنی 10 دقیقه در آبجوش و بلافاصله در آب یخ قرار گیرند.
«» پس از اطمینان از سرد شدن کامل مواد ، تخم‌مرغ‌ ها را اضافه کنید.
«» توجه داشته‌ باشید ضخامت لایه‌ ها یکسان باشد.
«» اگر پس از زمان پخت کوکو لایه‌ ی روی آن حالت چسبندگی و نپختگی داشت یک ربع دیگر آن را در فر بگذارید تا مواد کاملاٌ پخته و رویه آن سفت شود.

منبع : sanazsania.ir

بازنشر » berroz.com

طرز تهیه کوکو | کوکوی چند رنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *