وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آیا ضدعفونی کردن موبایل با الکل عمر آن را کم می کند؟

ضد عفونی کردن موبایل

 

آیا ضدعفونی کردن موبایل با الکل عمر آن را کم می کند؟

با شیوع کرونا ضدعفونی کردن موبایل و همه وسایل شخصی اهمیت بسیاری پیدا کرده است. حتما می دانید یا شنیده اید که گوشی های تلفن همراه یا همان موبایل که امروزه دوست عزیز و همراه همیشگی ما است از یک سرویس توالت هم کثیف تر است!! نکته خطرناک تر اینکه شاید ما این موضوع را بدانیم و شنیده باشیم اما اصلا رعایت نمی کنیم. منظورم این است که حتما بعد از استفاده از سرویس توالت دستهایمان را به خوبی با آب و مواد شوینده می شوییم و خشک می کنیم. اما آیا این رفتار را پس از استفاده از تلفن همراه همان هم داریم؟؟ من بعید می دانم!.

کرونا و ضدعفونی کردن گوشی با الکل

قبل از شیوع کرونا کمتر کسی به فکر ضدعفونی کردن موبایل یا تلفن همراه با الکل و مواد دیگر ضدعفونی کننده بود. اما با شیوع آن این امر از رایج ترین کارهایی شده که هرکسی شاید پس از رسیدن به محل کار یا منزل انجام می دهد. اما از آن جایی که گوشی تلفن همراه با مایعات میانه خوبی ندارد پس باید به این قضیه توجه کرد که استفاده نادرست از الکل برای ضدعفونی ممکن است به تلفن همراه آسیب برساند. از این رو در اینجا سعی داریم به نکاتی بپردازیم که از بروز مشکلات در ضدعفونی گوشی جلوگیری کنیم.

عدم استفاده مستقیم از الکل

بسیار مشاهده شده است که افراد با اسپری کردن الکل به طور مستقیم بر روی گوشی تلفن همراه مثلا آن را ضدعفونی کرده اند. این کار از رایج ترین و اشتباه ترین کارهایی ست که شما می توانید انجام دهید. بدون شک الکل بر روی تاچ و ال سی دی گوشی تاثیر منفی می گذارد. همچنین آلودگی صفحه و کلیدها و قاب گوشی هرگز به این صورت کاملا رفع نمی شود.

از طرفی مایع الکل ممکن است از منافذ گوشی مثل اسپیکرها وارد آن شده و به آن آسیب برساند.

در زمان داغ بودن گوشی از الکل استفاده نکنید.

ممکن است گوشی شما در مجاورت افتاب یا خرابی باتری داغ شود و شما بخواهید در آن زمان گوشی را ضدعفونی کنید. اما توصیه ما به شما این است که گوشی را در یک محل با دمای مناسب قرار داده و حتی المقدور آن را خاموش کنید. پس از مدتی که گوشی خنک شد می توانید به ضدعفونی موبایل خود بپردازید. همچنین اگر تلفن همراه در حال شارژ است بهتر است آن را از شارژ دربیاورید و خاموش کنید.

از پارچه نرم و نازک استفاده کنید.

ترکیب یک پارپه ضخیم و الکل می تواند باعث ایجاد خط و خش و همچنین رنگ رفتگی در تلفن همراه شود. ممکن است این امر در بلندمدت اتفاق بیفتد ولی مطمنا شما در ابتدا متوجه ان نخواهید شد و زمانی به اشتباه خود پی می برید که دیگر دیر شده است و چاره ای برای آن نیست. بهترین پارچه برای ضدعفونی کردن گوشی پارچه های عینک (که درون جعبه عینک است) می باشد. همچنین توصیه می شود از دستمال کاغذی برای این کار استفاده نکنید.

صبر داشته باشید

ضدعفونی کردن موبایل باید با صبر و حوصله انجام شود. همچنین پس از آن باید کمی صبر کنید تا الکل کار خودش را بکند. اگر می خواهید ضدعفونی گوشی به بهترین حالت انجام شود داخل قاب وکناره های آن را نیز فراموش نکنید. همچنین به خاطر داشته باشید پس از این کار دستهای خود را بشویید و ضدعفونی کنید زیرا در غیر این صورت دوباره با دست زدن به گوشی آلودگی به آن منتقل می شود. همچنین می توانید برای مطالب بیشتر به لینک مقاله در همین سایت بروید.

یک پیشنهاد خوب

باوجود رعایت تمام موارد فوق ممکن است گاهی مشکلاتی در تلفن همراه ایجاد شود که در نتیجه استفاده بیش از حد از الکل و مواد ضدعفونی دیگر است بنابراین یک پیشنهاد خوب داریم. سعی کنید در این روزهای کرونایی از هندزفری بلوتوثی یا حتی هندزفری ساده استفاده کنید. با این کار کمتر به لمس خود گوشی تلفن همراه احتیاج پیدا می کنید و مسلما کمتر آلوده می شود.

نویسنده : مهدی محمددوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *