وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

سخت‌ ترین فرایند دریافت گواهینامه رانندگی | کشور آلمان

Getting a German Driver's License
سخت‌ ترین فرایند دریافت گواهینامه رانندگی | کشور آلمان

آیا می‌ دانید کدام کشور سخت‌ ترین فرایند دریافت گواهینامه رانندگی در جهان را دارد؟

شاید همگان فکر کنند گرفتن گواهینامه در کشور خودمان بسیار سخت‌ گیرانه و حتی بی مورد است ولی بد نیست به کشور آلمان و پروسه دریافت گواهینامه در این کشور نگاهی بیاندازیم تا نتیجه آن را در آمار تصادفات و فرهنگ رانندگی دریابیم!

کشور آلمان از قدیم به داشتن انضباط سفت و سخت مشهور بوده و البته به کشور خودرو هایی با عملکرد رویایی و اتوبان‌ هایی با سرعت بدون محدودیت نیز مشهور است.

کسی که در کشور آلمان برای گرفتن گواهینامه شروع می‌ کند باید دارای حداقل سن ۱۸ سال باشد و در حداقل ۱۴ کلاس تئوری و ۱۲ کلاس رانندگی شرکت کند که این ۱۲ درس عملی رانندگی در محیط‌ های مختلف رانندگی از جمله در شهر، در شب ، در اتوبان و… را شامل می‌ شود. گذراندن این ۲۶ کلاس زمانی در حدود ۵ ماه را طلب می‌ کند و این در حالی است که کاربر حق ندارد در طی این مدت حتی به دادن آزمون رانندگی حنی فکر کند.

آزمون‌ های رانندگی همانند اکثر کشور های دنیا دارای دو مرحله تئوری و عملی است با این تفاوت که بر خلاف کشور ما بسیار پیچیده‌ تر است. آزمون‌ های تئوری چند گزینه‌ ای هستند ولی سوالات می‌ توانند دارای بیش از یک پاسخ صحیح باشند که در مجموع در حدود ۳۰ سوال بوده و نمره بالاتر از ۹۰ قبول و هرگونه لغزش از ۸۰ به معنی شکست در آزمون رانندگی است.

سوالات بکار گرفته شده نیز بسیار سخت است به عنوان مثال “در یک روز تعطیل بین ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح کدام تریلر مجاز به پارک با بار بیش از ۲ تن است؟”.
در ضمن راننده باید آگاهی کامل در مورد محیط زیست و حفظ آن داشته باشد و به سوال‌ هایی همچون” چگونه می‌ توانم مصرف سوخت را کم و مقدار انتشار آلاینده‌ ها را کم کنم؟” و یا “اگر یک قطره نفت به داخل آب بیافتد آیا می‌ دانید چه مقدار آب آشامیدنی آلوده می‌ شود؟” که البته بد نیست بدانید جواب در حدود ۶۰۰ لیتر است.

پس از پشت سر گذاشتن این پروسه نوبت به آزمون عملی می‌ رسد که راننده باید زمانی در حدود ۴۰ تا ۷۵ دقیقه را با تشخیص آزمونگر بدون وقفه به رانندگی بپردازد که واضح است کوچکترین خطا منجر به شکست در آزمون خواهد شد که اگر آزمایش با یک خودرو دنده اتوماتیک صورت گیرد شما فقط می‌توانید با دنده اتوماتیک رانندگی کنید و حق رانندگی با خودرو های دنده معمولی و دستی را ندارید.

در حدود ۳۰ درصد از کاربران در آزمون اول شکست می‌ خورند که برای اینکه دوباره بتوان در آزمون شرکت کرد هزینه ۱۵۰۰ یورویی برای کاربر در بر دارد و در ضمن راننده جوان تحت یک دوره التزام دو ساله قرار می‌گیرد که با کوچکترین خطا دوباره دوره دو ساله تمدید می‌ شود.

حالا و در عین حال بد نیست بدانید که کشور کانادا یکی از سهل‌ ترین پروسه‌ های دریافت گواهینامه را دارد و افراد بیشتر از ۱۸ سال می‌ توانند برای دریافت گواهینامه رانندگی اقدام کنند بدون اینکه حضورشان در کلاس‌ های یادگیری اجباری باشد و فقط تنها التزامی‌ که دارند معاینه چشم و تکمیل دوره هشت ساعته “کمک‌ های اولیه در صحنه تصادف” است.

به نظر شما پروسه دریافت گواهینامه رانندگی در آلمان بسیار سخت‌ گیرانه است؟ اما من آنرا دوست دارم زیرا رانندگی یکی از سخت‌ ترین و خطرناک‌ ترین کارها به حساب می‌ آید و با وجود اینکه حداکثر سرعت در اتوبان‌ های آلمان دو برابر حداکثر سرعت در سایر کشور های جهان است ولی نرخ تصادف در این کشور بسیار بسیار پایین‌ تر است. نتیجه‌ گیری با شما!

منبع : jamnews.ir

بازنشر » berroz.com

سخت‌ ترین فرایند دریافت گواهینامه رانندگی | کشور آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *