وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

درمان کمردرد با طب سنتی

درمان کمردرد با طب سنتی

کمر درد جزو یکی از معضلات همیشگی و تمام نشدنی جامعه ماست. البته که به دلیل بیش از اندازه نشستن و کار کردن و کمتر ورزش کردن افراد، این مشکل در حال گسترش است و متاسفانه سن ابتلا به کمر درد به شدت پایین آمده. در این مطلب برای شما از معجون های خانگی جالب برای رفع کمر درد صحبت کرده ایم.

درمان کمردرد با طب سنتی

در ادامه با درمان کمردرد با طب سنتی با ما همراه باشید.

درمان کمردرد با طب سنتی

مهمترین های درمان کمر درد با طب سنتی

  • برای درمان کمردرد شدید، 8 تا 10 عدد برگ ریحان را به یک فنجان آب اضافه کرده و بجوشانید تا آب آن به نصف تقلیل یابد. اجازه دهید با دمای اتاق سرد شود و سپس مقداری نمک اضافه کنید. برای دردهای ملایم روزی یک بار این معجون را بنوشید و برای دردهای شدید روزی دوبار.

درمان کمردرد با سیاهدانه

  • استفاده از جوشانده سیاهدانه یا پودر شده آن که با عسل مخلوط شده باشد به صورت خوراکی طی دوره ای دو ماهه بسیار مفید است.

کمر درد و اسفند

  • خوردن روزانه یک قاشق مرباخوری اسفند تمیز در دو نوبت صبح و عصر در بهبود دردهای سیاتیکی اثر زیادی دارد.

کمر درد و بابونه

  • توصیه می شود افراد مبتلا به دردهای سیاتیکی، روزانه 30 گرم گل بابونه خشک را در 1 لیتر آب دم کرده و طی 3 وعده، میل نمایند.

درمان کمردرد با روغن کوهان شتر

  • روغن کوهان شتر از بهترین داروهای طبیعی است که به روش سنتی تهیه می شود. این روغن برای انواع
    بیماریهای پادرد ، کمردرد، رماتیسم ، سیاتیک ، ترمیم شکستگی استخوان به کار می رود .
    این روغن جهت درمان قطعی درد موثر می باشد. روغن کوهان شتر ترکیبی از کوهان شتر و روغن های گرم
    مثل گزنه ،سقز، دارچین زنجبیل می باشد

درمان کمردرد با روغن زنجبیل

روغن زنجبیل را می توان به روغن ماساژ برای دردهای رُماتیسمی و صدمات استخوانی اضافه کرد.
روغن ماساژ تهیه شده از ۵ تا ۱۰ قطره روغن زنجبیل همراه با ۲۵ میلی لیتر روغن بادام برای درمان کمردرد با طب سنتی مناسب است.

کمر درد و سیر

مصرف سیر پخته یا بو داده همراه کمی انجیر و مغز گردوی تازه، دردهای سیاتیکی و کمردردهای ناشی از غلبه سردی را بهبود می بخشد.

درمان کمردرد با خرما

خوردن روزانه چند عدد خرما و همچنین مالیدن مخلوطی از خرمای بدون هسته و دنبه و زنجبیل، و کمی روغن کنجد به موضع درد و بستن آن روی ناحیه کمر، در تسکین درد بسیار مؤثر است.

اکلیل کوهی و کمر درد

یکی از بهترین های درمان کمردرد با طب سنتی که به سرعت دردهای سیاتیکی را آرام می کند، اکلیل کوهی است. طرز استفاده از این گیاه دارویی به این شکل است که دویست گرم برگهای خشک اکلیل کوهی را پودر کرده، در عسل خمیر نموده و روزانه 1 قاشق مرباخوری میل شود.

همچنین می توان از حمام دارویی اکلیل استفاده کرد به این صورت که یکصد گرم از این گیاه را در یک لیتر آب جوشانده و داخل آب وان حمام ریخته، به مدت نیم ساعت در آن دراز بکشید.

کمر درد و لاله سرنگون

استفاده از مرهم لاله سرنگون نیز در درمان دردهای سیاتیکی مؤثر است. برای تهیه این مرهم، ابتدا 50 گرم دنبه گوسفند که به ملایمت با حرارت ذوب شده را به آن افزوده و خوب به هم می زنیم و سپس کمی روغن کنجد به آن اضافه کرده، هر بار کمی از این مرهم را روی کمر گذاشته با پارچه نازکی ببندید.

پیشگیری از انواع دردها از جمله کمردرد با روش مردم قدیم

قدیم رسم بر این بود که مردم سر تا پایشان را با شال می بستند. البته در این کار از روش و اصول خاصی پیروی می کردند اما در هر صورت به این ترتیب از مشکلات جسمی زیادی خلاص می شدند. در طب سنتی توصیه می شود که در هر چهار فصل وقتی از حمام بیرون می آیید، حتماً سر را بپوشانید؛ مچ دست و پا را ببندید تا حین کارهای سخت و پیاده روی های طولانی آسیب نبینند. به همین دلیل هیچ وقت واریس یا کمردرد نمی گرفتند.

دوری از استرس مهمترین عامل در درمان کمردرد

به عنوان آخرین تجویز و شاید مهمترین درمان کمردرد، سیاتیک و دیسک کمر، مجدداً تأکید می شود پرهیز از استرسهای روحی و مصرف آرام بخشهای گیاهی مثل بادرنجبویه، اسطوخدوس و بابونه در تسکین این نوع دردها و کوتاه نمودن طول درمان بسیار مؤثر و مفید است.

گردآوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *