وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

درمان بی خوابی شبانه

درمان بی خوابی شبانه

درمان بی خوابی شبانه

درمان بی خوابی شبانه

خواب یکی از موضوعات بسیار مهم در سلامت بدن است. نداشتن خواب کافی موجب بروز مشکلات و عدم کارکرد صحیح اعضای بدن می شود. یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از اشخاص پیش می آید بروز بی خوابی های شبانه است که شخص با اینکه دوست دارد بخوابد ولی نمی تواند.

علت بی خوابی شبانه

در مرحله اول باید علت بی خوابی را متوجه شد و بعد به دنبال درمان آن رفت. بعضی اختلالات خواب به علت بیماری ها و بعضی به علت مشکلات روحی بوجود می آیند که درمان هر کدام متفاوت است.

استرس و اضطراب، عصبی بودن جزو اختلالات سیستم عصبی بدن هستند و از مهمترین علت های بروز بی خوابی شبانه هستند.

بی خوابی ها مختص شب نیستند ولی بیشتر در شب رخ می دهند. ساعت رخ دادن بی خوابی نیز مشخص کننده نوع مشکل است که در زیر می توانید آنان را مشاهده نمایید.

  • از ساعت 11 صبح تا 1 صبح : کیسه صفرا
  • از ساعت 1 تا 3 صبح : کبد
  • از ساعت 3 تا 5 صبح : ریه ها
  • از ساعت 5 تا 7 صبح : روده ها

درمان بی خوابی شبانه با تغدیه مناسب

تغذیه مناسب یکی از مهمترین فاکتورها برای سلامتی بدن است که می توان با داشتن برنامه برای آن به زندگی سالم تری دست پیدا کرد. خوردن غذاهای سبک مخصوصا برای وعده شام می تواند خواب سبک تری را به شخص هدیه دهد.

خوابیدن کافی در شب بسیار مهم است که در بازسازی بدن و بازیافت انرژی از دسته در طول روز بسیار مهم است.

تغذیه مناسب برای درمان بی خوابی شبانه

سیب با گردو

خوردن سیب پخته شده بسیار در آرامش اعصاب مفید است و می تواند به آرامش خواب کمک کند. می توانید سیب را با مغزها نیز میل کنید که بسیار عالی است. ترکیبی از ویتامین و پروتئین های مفید برای بدن. نیاز به میکس کردن نیست و می توانید با هم میل کنید.

درمان بی خوابی شبانه با آووکادو و سالاد مغز و دانه

یکی از غنی ترین میوه ها را می توان آووکادو نامید که دارای فیبر و اسیدهای چرب ضروری است. هضم آووکادو بسیار راحت است و می توان بعنوان یکی از وعده های شام حساب کرد که می توان با آجیل ها مخلوط نمایید که ترکیبی از مواد مغذی مهم است. می توانید با ترکیب آووکادو با برنج و بیسکویت ذرت یک وعده مقوی و سبک برای شام داشته باشید.

درمان بی خوابی شبانه با سیب زمینی، کاهو و سالاد کیوی

سیب زمینی غنی از کربوهیدارت، فیبر، پروتئین گیاهی، مواد معدنی مثل آهن، منیزیم، کلسیم و روی و
ویتامین a، b، c، e است.

با استفاده از سیب زمینی شیرین، کاهو و کیوی می توانید یک سالاد دارای خواص آرامشبخش است. کاهو و کیوی به آرامش اعصاب و به هضم غذای شما کمک می کنند.

بی خوابی شبانه و سوپ خامه ای سبزیجات با آووکادو

سوپ خامه ای سبزیجات یکی از مفیدترین وعده های غذایی غنی از ویتامین، فیبر و مواد معدنی است. واکام نام جلبک دریایی است که به صورت طبیعی طعم خامه می دهد و می توانید با ترکیب سبزیجات فصل با آن و پختن آنها یک وعده غذایی عالی را برای شام و درمان بی خوابی شبانه میل نمایید. بر خلاف همه سبزیجات که به صورت خام قدرت متابولیسم را فعال می کنند، در این نوع پخته اش این کار را انجام میدهد.

درمان بی خوابی شبانه با سوپ جو گوشت

سوپ ها بهترین وعده غدایی برای شب هستند که خیلی راحت هضم می شوند و با ایجاد احساس سیری نیز برای جلوگیری از اضافه وزن بسیار مفید هستند. سوپ جو گندم برای قبل از خواب بسیار مفید هستند و جو با تنظیم سیستم عصبی می تواند باعث پیشگیری از استرس، اضطراب و افسردگی نیز شود. سوپ جو برای سیستم گوارش بسیار مفید است و می تواند به تقویت آن کمک نماید. اضافه کردن نخود فرنگی به علت قابل هضم بود و کنترل و تنظیم قند خون بسیار مفید است.

درمان بی خوابی شبانه با قارچ و آرد گندم سیاه

گندم سیاه نوعی دیگر از گندم است که حاوی گلوتن نیست و حاوی مواد مغذی غنی و پروتئین است که راحت هضم می شوند. این گندم را می توان مانند برنج پخت و ترکیب آن با قارچ می تواند خیلی موثرتر باشد.

گردآوری : وب سایت بروز – پزشکی و سلامت – بیماری ها

درمان قطعی بی خوابی, راه حل بی خوابی, درمان بی خوابی در بزرگسالان, بی خوابی زیاد نشانه چیست, درمان گیاهی بی خوابی, عوارض بی خوابی, درمان بی خوابی در نوجوانان, علت بی خوابی زنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *