وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio

بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio

بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio

بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio

لئوناردو ویلهلم دی‌کاپریوLeonardo DiCaprio” متولد 11 نوامبر 1974 در ایالت کالیفرنیا و شهر لس آنجلس، بازیگر و تهیه کننده سینمای هالیوود است. او را می شود یکی از محبوب ترین بازیگران مرد سینمای هالیوود در جهان دانست. او با نقش آفرینی در فیلم های مشهور و موفق سینمای هالیوود مانند فیلم تایتانیک, فیلم جزیره شاتر و گرگ وال استریت به موفقیت و محبوبیت زیادی دست یافت، که تا کنون 6 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است و در سال 2016 برای بازی در فیلم بازگشت موفق، دی کاپریو موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. وی در سپتامبر 2014 به سمت سفیر صلح سازمان ملل متحد و نماینده این سازمان در امور تغییرات جوی برگزیده شد.

بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio

بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو

نام اصلی لئوناردو ویلهلم دی‌کاپریو
زمینه فعالیت هنرپیشه، تهیه‌کننده
تولد 11 نوامبر 1974 ‏(42 سال)
هالیوود، ایالت کالیفورنیا
والدین پدر جورج دی‌کاپریو
مادر ایرملین ایندربرکن
سال‌های فعالیت 1989–اکنون
صفحه در وب‌گاه IMDb

بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio

زندگی نامه لئوناردو دی کاپریو + زندگی خصوصی

جورج دی‌کاپریو، پدر و نام مادرش ایرملین ایندربرکن، که یک آلمانی الاصل و یک منشی حقوقی بازنشسته است، و نام مادربزرگش هلنا ایندربرکن است. پدر دی کاپریو نویسنده کمیک و بازیگر-تهیه کننده فیلم‌های طنز است. نامش را مادرش به خاطر مشاهده نقاشی‌های لئوناردو داوینچی در ایتالیا برایش انتخاب کرده بود. اجداد لئوناردو اهل ایتالیا و آلمان بودند و سه چهارم دی کاپریو در واقع آلمانی است. مادر بزرگ مادری دی کاپریو، هلن ایندربرکن، در یلنا اسمیرنوا متولد شد، یک روسی مهاجر به آلمان بود. زمانی که او تنها یک سال داشت پدر و مادرش از همدیگر جدا شدند و به همراه مادرش در محلهٔ فقیرنشینی با نام اکو پارک، که موسوم به زاغه‌های هالیوود است زندگی کرد و بزرگ شد.

مادر دی کاپریو، در طول دهه 1950 از اور-ارکن‌اشویک در منطقه رور آلمان به آمریکا مهاجرت کرد. در حالی که خانواده پدر وی که دو رگه ایتالیایی از ناحیهٔ ناپل و آلمانی از ناحیهٔ باواریا در جنوب آلمان بودند از چهار نسل قبل در آمریکا زندگی می‌کردند. مادر بزرگ مادری دی کاپریو، هلن ایندربرکن، در یلنا اسمیرنوا متولد شده و یک روسی مهاجر به آلمان بود. در مصاحبه‌ای با مهم‌ترین کلیسا روسیه در سال 2010، دی کاپریو بیان کرد که پدر بزرگ او نیز روس بوده و افزود: در نتیجه من هم یک نیمه روسی محسوب می‌شوم. دی‌کاپریو دارای خانه‌ای در شهر لس‌آنجلس و آپارتمانی در شهر نیویورک آمریکا است. وی همچنین صاحب جزیره‌ای در بلیز است.

او از سال 2000 تا 2005 با ژیزل بوندشن “Gisele Bündchen” سوپر مدل برزیلی و از آن پس تا سال 2010 با بار رافائلیBar Refaeliمدل اسرائیلی رابطه عشقی داشته‌است. لئو در طی دوسال 2012 و 2013 با دو مدل دیگر به ترتیب با بلیک لایولیBlake Lively” و ارین هیثرتونErin Heatherton” رابطه داشته است. دی‌کاپریو درسال 2014 رابطه‌ای چند ماه بایک مدل آلمانی به نام تونی گارن داشت و پس از آن شایعاتی مبنی بر رابطه او با خواننده مشهور باربادوسی یعنی ریاناRihanna” برسر زبان‌ها افتاد که هرگز رنگ واقعیت نگرفته است.

بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio

شروع بازیگری دی کاپریو و کارنامه اش

او بازیگری را در 5 سالگی با بازی در سریال تلویزیونی رامپر روم آغاز کرد اما به علت رفتارش از پروژه اخراج شد و پس از آن تصمیم گرفت تا تحصیلاتش را به طور جدی آغاز کند و به مدرسه جان مارشال پیوست. شروع به کار دی کاپریو در سال 1989 و با بازی در نقش گری بکمن در یک سریال تلوزیونی بود. در این دوره با یکی از بازیگران سینما به نام توبی مگوایر “Tobey Maguire”  آشنا شد و تا اکنون دوستیشان ادامه دارد. توبی مگوایر بازیگر نقش فیلم مردعنکبوتی است.

اولین حضور او در سینمای هالیوود در سال 1991 و با بازی در فیلم ترسنام و  علمی تخیلی مخلوقات 3 بود. با پیشرفت چشم گیرش، در سال 1992 در بین 400 جوانی که برای بازی در فیلم زندگی این پسر “This Boy’s Life“، تست میدادند توسط رابرت دنیروRobert De Niro” انتخاب شد. در آن فیلم در کنار الن بارکین و خود رابرت دنیرو به ایفای نقش پرداخت. در ابتدای دوران کارش مدیر آژانس و مدیر برنامه‌هایش به او گوش زد کردند که نام «لئوناردو» بیش از حد غیر انگلیسی و خارجی است و او باید نامش را به لنی ویلیامز تغییر دهد اما لئوناردو نپذیرفت و با بازی در فیلم زندگی این پسر در سال1993 به صورت جدی تر وارد سینما شد. 

لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio

 
سال 1993، در اواخر این سال با بازی در فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را می‌خورد؟ What’s Eating Gilbert Grape 1993 و در نقش یک معلول ذهنی در کنار جانی دپ خوش درخشید و برای ایفای نقش گلبرت گراپ کاندیدای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سن نوزده سالگی شود.
لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio
رومئو و ژولیت

سال 1996، دی کاپریو در فیلم جدید رومئو و ژولیت (اثر شکسپیر) در نقش رومئو به ایفای نقش پرداخت و موفق به دریافت خرس نقره‌ای در جشنواره فیلم برلین شد.

سال 1997، اما با وجود اینهمه درخشش هیچکدام از آنها در مقابل بازی او در یکی از پر سر و صداترین فیلم‌های تاریخ سینما یعنی فیلم تایتانیک Titanic 1997 ساخته جیمز کامرون به حساب نمی‌آیند. لئوناردو دی کاپریو با بازی در فیلم تایتانیک تبدیل به یک فوق ستاره در دنیای سینمای هالیوود و جهان شد. دی کاپریو در نقش جوانی 20 ساله، طراح و بی‌خانمان از آمریکای شمالی در یک قمار برنده دو بلیط برای حضور در سفر بی‌بازگشت کشتی تایتانیک شد. هر چند که خود دی کاپریو بازی در این نقش را نمی‌پذیرفت ولی به اصرار و تشویق‌های جیمز کامرون که به توانایی‌های لئوناردو ایمان داشت این نقش را پذیرفت و برخلاف انتظارات این فیلم با فروشی بیادمانی 1/843 میلیارد دلار آمریکا در گیشه‌ها در رده بالاترین فیلم پر فروش آن زمان و تاریخ سینما قرار گرفت. بازیگر نقش اول زن فیلم کشتی تایتانیک کیت وینسلتKate Winslet” بود.

لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio

فیلم تایتانیک، دی کاپریو را در کنار محبوب‌ترین بازیگرانی که عمده هوادارانشان زنان و دختران جوان بودند، قرار داد. او برای بازی در این نقش نامزد جوایز بسیاری از جمله جایزه گلدن گلوب و جایزه سینمایی ام‌تی‌وی شد.

سال 1998 – 2000، بعد از درخشش فوق العاده دی کاپریو در فیلم کشتی تایتانیک و انتظار بالای تماشاگران او حضوری نه چندان دلچسب در فیلم شهرت وودی آلن داشت و بعد از آن نیز در سال 2000 یعنی 4 سال بعد از تایتانیک در مصاحبه‌ای با مجله تایم اقرار کرد که دوران تایتانیک برای او سخت‌ترین دوران بوده‌است. لئوناردو می‌گوید: «در زمان تایتانیک هیچ گونه رابطه‌ای با خود نتوانستم برقرار کنم، دیگر به آن شهرت دست نخواهم یافت و انتظار مجددش را هم ندارم و چیزی نیست که من حال به دنبالش باشم».  بعد از آن لئو ناردو در فیلم ساحل ظاهر شد فیلمی که نه از نظر منتقدان و نه از نظر تماشاگران راضی‌کننده نبود و با شکست تجاری شدید مواجه شد.

بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio
دی کاپریو، فیلم دار و دسته نیویورکی‌ها، جشنواره کن ۲۰۰۲ جشنواره فیلم کن

سال 2002، در سال 2002 دی‌کاپریو خود را کمی از دنیای پر زرق و برق هالیوود و عکس‌های کلیشه‌ای مجلات دور کرد و تمرکزش را به روی دو اثر موفق فیلم اگه می‌تونی منو بگیر Catch Me If You Can 2012 به کارگردانی استیون اسپیلبرگ با بازی تام هنکس

لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio

و فیلم دار و دسته‌های نیویورکی Gangs of New York 2002 به کارگردانی مارتین اسکورسیزی با بازی دانیل دی-لوئیس را در کارنامه‌اش قرار داد که هر دو فیلم مورد توجه منتقدین قرار گرفتند و نمرات زیادی را دریافت نمودند و هر دو نزدیک به هم اکران شدند.

لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio

او برای ایفای نقش فرانک آبیگنل جونیور در فیلم اگه می‌تونی منو بگیر نامزد دریافت گلدن گلوب شد. بعد از آن نوبت به اثر قابل توجه هوانورد که بر اساس زندگی واقعی هاوارد هیوز کارگردان و هوانورد معروف آمریکایی ساخته شده بود رسید. دومین کار مشترک اسکورسیزی دومین کاندیدایی جایزه اسکار را بعنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد برای او به ارمغان آورد و همچنین موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد درام شد.

همکاری دی کاپریو و اسکورسیزی ادامه داشت به طوری که جایگزین رابرت دنیرو رد فیلم های هزاره شد.

سال 2005، در سومین همکاری با اسکورسیزی در فیلم رفتگان و در کنار دیگر ستارگان سینما چون جک نیکلسون، الک بالدوین و مت دیمون شد.

لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio

سال 2006، برای بازی در فیلم الماس خونین جلوی دوربین ادوارد زوئیک رفت. دی کاپریو برای سومین بار برای بازی در فیلم الماس خونین Blood Diamond 2006 نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. بعد از این موفقیت به استراحت کوتاهی پرداخت و یک فیلم در مورد محیط زیست ساخت که این فیلم به جشنواره کن رسید.

سال 2008، بازی زیبای او در فیلم یک مشت دروغ با کارگردانی ریدلی اسکات شروع شد که از نکته های جالب آن حضور گلشیفته فراهانی بعنوان نقش اول زن فیلم Body of Lies 2008 بود. یک بار دیگر در سال 2008 در فیلم جاده انقلابی 2008 Revolutionary Road با کیت وینسلت هم بازی شد.

لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio

سال 2010، با حضور در دو فیلم جزیره شاتر Shutter Island 2010 به کارگردانی اسکورسیزی

لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio

و فیلم تلقین Inception 2010 به کارگردانی کریستوفر نولان، که هر دو پرفروش ترین فیلم های سال شناخته شده اند مورد استقبال طرفدارانش قرار گرفت. فیلم جزیره شاتر بر اساس رمانی با نام روان شناختی مهیج جزیره شاتر نوشته دنیس لهین بود. جزیره شاتر با بودجه‌ای معادل 41 میلیون دلار آمریکا فروش بی نظیری در گیشه‌ها داشت و بیشترین موفقیت دی کاپریو و اسکورسیزی در گیشه‌ها تا آن زمان نام گرفت.

لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio

فیلم تلقین Inception 2010 در نقش دام کاب، یک خارج کننده اطلاعات و وارد کننده رویاهای خاص به ذهن افراد بود. او اولین بازیگری بود که برای ایفای نقش در این فیلم توسط نولان انتخاب شد. این فیلم بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت و در روز اول اکران 20 میلیون و در آخر همان هفته 62٫7 میلیون دلار آمریکا فروش داشت

این دو فیلم پشت سر هم جزو فیلم‌های موفق او و کارگردان‌های کار بوده است. درآمد دی کاپریو در سال 2010 حدود 60 میلیون دلار تخمین زده شد.

لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio

سال 2011-2012، در سال 2011 هیچگونه فعالیتی نداشت و استراحت کرد. در سال 2012 در فیلم جنگوی آزاد شده Django Unchained 2012 به کارگردانی کوئنتین تارانتینو بازی کرد.

لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio

2013، در این سال در دو فیلم گتسبی بزرگ The Great Gatsby 2013 که براساس رمانی به همین نام ساختهٔ باز لورمان و گرگ وال استریت ساختهٔ مارتین اسکورسیزی که بر اساس کتاب دلال بزرگ جردن بلفورت ساخته شده بود جلوی دوربین رفت و بازی درخشانی را به نمایش گذاشت، او که در این فیلم به عنوان تهیه‌کننده نیز حضور داشت پنجمین همکاری خود را با اسکورسیزی تجربه کرد.

برای لئوناردو بازی در فیلم گرگ وال استریت چهارمین نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و همچنین به دلیل آنکه یکی از تهیه کنندگان این فیلم بود پنجمین نامزدی جایزه اسکار برای بهترین فیلم را به ارمغان آورد. همچنین دی کاپریو جایزه سینمایی ام‌تی‌وی بهترین لحظه را نیز به دست آورد. در سال 2013 وی تهیه کنندگی دو فیلم رانر رانر و خارج از کوره را بر عهده گرفت.

2015، دی کاپریو با فیلم بازگشته آلخاندرو گونزالز اینیاریتو بار دیگر به عنوان یک بازیگر قدرتمند مورد توجه قرار گرفت و در ابتدا جایزه گلدن گلوب، جایزه انجمن منتقدان فیلم شیکاگو، جایزه بفتا و جایزه ستلایت را از آن خود کرد. او در ادامه برای ششمین بار نامزد جایزه اسکار شد و توانست این بار برای اولین بار جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد. پیام تبریک به او در توییتر رکورد بیشترین پیام اختصاص داده شده را شکست و به مرز دو میلیون رسید و همچنین در اکثر نقاط کشورهای مختلف پس از دریافت اسکار وی دست به خوشحالی و شادی زدند.

2016، در این سال فعل Leo به معنی «بدست آوردن چیزی پس از سالها تلاش» به گنجینهٔ دیکشنری آکسفورد اضافه گردید که این فعل برگرفته از نام لئوناردو دی‌کاپریوست که توانست پس از سال‌ها تلاش در این سال برندهٔ جایزهٔ اسکار شود.

لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio
دی کاپریو و جان کری
 دی کاپریو و جان کری

سفیر صلح سازمان ملل و فعالیت‌ها

او فعالیت‌های وسیعی را برای منابع طبیعی به خصوص در حفظ و نگه‌داری گوریل‌ها انجام می‌دهد و نیز تقبل بخشی از کمک‌های بیمارستان لس آنجلس که مخصوص کودکان سرطانی‌است را به عهده دارد. وی در سپتامبر 2014 به سمت سفیر صلح سازمان ملل متحد و نماینده این سازمان در امور تغییرات جوی برگزیده شد. وی از سال 1998 تا کنون همواره برای حفظ محیط زیست تلاش کرده است و در بنیادی که با نام او راه‌اندازی شده، فعالیت می‌کند. او در اکتبر 2014 برای ایجاد و گسترش مناطق حفاظت شده دریایی و همچنین متوقف کردن صید غیرقانونی در دریاها و 5 اقیانوس زمین، 2 میلیون دلار کمک کرد، مجموع کمک‌های مالی وی در این زمینه به بیش از 3 میلیون دلار می‌رسد. دی‌کاپریو در 16 ژوئن 2016 در واتیکان با پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان جهان، به صورت خصوصی دیدار کرد. این دو نفر در مورد نگرانی‌ها در زمینه محیط زیست سخن گفتند و لئوناردو دی‌کاپریو از طرف مؤسسه خیریه‌اش چکی را به پاپ اهدا کرد. او همچنین کتاب آثار هیرونیموس بوش، نقاش قرن پانزدهم میلادی را به پاپ هدیه داد. در عوض پاپ هم نسخه‌ای جلد چرمی از لوداتو سی، بخشنامه‌ای که در خصوص محیط زیست نوشته، و کتاب پیشینش «لذت تعالیم مسیح» را به لئوناردو دی‌کاپریو تقدیم کرد.
فعالیت‌های وی منتقدانی نیز دارد که او را به دورویی و ریاکاری متهم کرده‌اند و بیان داشتند که: ‘دی کپریو از حفظ محیط زیست و گرمایش زمین سخن می‌گوید در حالی که خودش در یات‌های عظیم مهمانی می‌گیرد و با جتهای خصوصی‌اش مسافرت می‌کند که مصرف سوخت بالایی داشته و برای محیط زیست مضرند.

فیلم‌ های لئوناردو دی کاپریو

سال نام فیلم عنوان انگلیسی نقش کارگردان توضیحات
2016 پیش از سیل Before The Flood   فیشر استیونس تهیه کننده
2015 بازگشته The Revenant گلس آلخاندرو گونزالز اینیاریتو ساخته شده
2014 ویرونگا Virunga اورلاندو ون اینسیدل تهیه کننده اجرایی
2013 گرگ وال استریت The Wolf of Wall Street جردن بلفورت مارتین اسکورسیزی تهیه کننده
خارج از کوره Out of the Furnace اسکات کوپر تهیه کننده
رانر رانر Runner Runner برد فرمن تهیه کننده
گتسبی بزرگ The Great Gatsby جی گتسبی باز لورمان  
2012 جنگوی آزاد شده Django Unchained کلوین کندی کوئنتین تارانتینو  
2011 جی. ادگار J.Edgar جان ادگار هوور کلینت ایستوود  
نیمه ماه مارس The Ides of March جرج کلونی تهیه کننده اجرایی
گردش شنل‌قرمزی Red Riding Hood کاترین هاردویک تهیه کننده
2010 تلقین Inception دام کاب کریستوفر نولان  
هابل سه‌بعدی Hubble 3D “راوی” تونی مایرز  
جزیره شاتر Shutter Island ادوارد دنیلز مارتین اسکورسیزی  
2009 یتیم Orphan0 جوآم کولت-سرا  
2008 جاده انقلابی Revolutionary Road فرانک ویلر سم مندز  
مجموعه دروغ‌ها Body of Lies راجر فریس ریدلی اسکات  
2007 باغبان عدن Gardener of Eden کوین کانلی تهیه کننده
مستند یازدهمین ساعت The 11th Hour «راوی» نادیا کانرز و لیلا کانرز پترسن تهیه کننده
2006 الماس خونین Blood Diamond دنی آرچر ادوارد زوئیک  
جدامانده The Departed بیلی کاستیگان مارتین اسکورسیزی  
2004 ترور ریچارد نیکسون The Assassination of Richard Nixon نیلس مولر تهیه کننده اجرایی
هوانورد The Aviator هاوارد هیوز مارتین اسکورسیزی تهیه کننده اجرایی
2002 اگه میتونی منو بگیر Catch Me If You Can فرانک ابگنیل استیون اسپیلبرگ  
دار و دسته‌های نیویورکی Gangs of New York آمستردام والن مارتین اسکورسیزی  
2001 آلوی دان Don’s Plum درک ر.د. راب  
2000 ساحل The Beach ریچارد دنی بویل  
1998 شهرت Celebrity براندون دارو وودی آلن  
مردی در نقاب آهنی The man in the iron mask لویی چهاردهم رندل والاس  
1997 تایتانیک Titanic جک داوسن جیمز کامرون  
1996 اتاق ماروین Marvin’s Room هنک جری زکس  
رومئو + ژولیت Romeo+juliet رومئو باز لورمان  
1995 کسوف کامل Total Eclipse آرتور رمبو آگنیشکا هولاند  
خاطرات بسکتبال The Basketball Diaries جیم کرول اسکات کالورت  
برنده و بازنده The quike and the dead[50 فی هرود «بچه» سام ریمی  
هزار و یک شب One Hundred and One Nights   آنیس واردا  
1993 چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد What’s Eating Gilbert Grape آرنی گریپ لاسه هالستروم  
زندگی این پسر This Boy’s Life توبی ولف مایکل کتون-جونز  
1992 پیچک سمی Poison Ivy شخص کت شی  
1991 مخلوقات 3 Critters 3 جاش کریستین پیترسون  

لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio

جوایز فیلم‌ها – اسکار

سال نام اثر زیرمجموعه نتیجه بازنده به
1994 چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزدشده تامی لی جونز برای فراری
2005 هوانورد بهترین بازیگر نقش اول مرد نامزدشده جیمی فاکس برای ری
2007 الماس خونین نامزدشده فارست ویتاکر برای آخرین پادشاه اسکاتلند
2014 گرگ وال استریت نامزدشده متیو مک‌کانهی برای باشگاه خریداران دالاس
بهترین فیلم (تهیه کننده) نامزدشده برد پیت، دد گردنر، جرمی کلینر، استیو مک‌کوئین، و آنتونی کاتاگس برای 12 سال بردگی

جایزهٔ بفتا

سال نام اثر زیرمجموعه نتیجه بازنده به
2005 هوانورد بهترین بازیگر نقش اول مرد نامزدشده جیمی فاکس برای ری
2007 جدا مانده نامزدشده فارست ویتاکر برای آخرین پادشاه اسکاتلند
2014 گرگ وال استریت نامزدشده چویتل اجیوفور برای 12 سال بردگی

جشنواره فیلم برلین (خرس نقره ای)

سال نام اثر زیرمجموعه نتیجه
1997 رومئو + ژولیت خرس نقره ای بهترین بازیگر مکمل مرد برنده

جایزه انجمن منتقدان

سال نام اثر زیرمجموعه نتیجه
2005 جدا مانده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزدشده
2007 الماس خونین نامزدشده
جدا مانده نامزدشده
بهترین بازیگر مرد نامزدشده
2012 جی. ادگار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزدشده
2014 گرگ وال استریت بهترین بازیگر مرد در فیلم‌های کمدی برنده

گلدن گلوب

سال نام اثر زیرمجموعه نتیجه
1994 چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزدشده
1998 تایتانیک بهترین بازیگر مرد برای فیلم‌های درام نامزدشده
2003 اگه می‌تونی منو بگیر نامزدشده
2005 هوانورد برنده
2007 جدا مانده نامزدشده
الماس خونین نامزدشده
2009 جاده انقلابی نامزدشده
2012 جی. ادگار نامزدشده
2013 جنگوی آزادشده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزدشده
2014 گرگ وال استریت بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی برنده
2015 بازگشته بهترین بازیگر مرد برای فیلم‌های درام برنده

لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio

جایزه سینمایی ام‌تی‌وی

سال نام اثر زیرمجموعه نتیجه
1997 رومئو + ژولیت بهترین بوسه (به همراه کلیر دینز) نامزدشده
بهترین همکاری (به همراه کلیر دینز) نامزدشده
بهترین بازیگر مرد نامزدشده
1998 تایتانیک بهترین بوسه (به همراه کیت وینسلت) نامزدشده
بهترین بازیگر مرد برنده
بهترین همکاری (به همراه کیت وینسلت) نامزدشده
2003 دار و دسته‌های نیویورکی بهترین بوسه (به همراه کامرون دیاز) نامزدشده
اگه می‌تونی منو بگیر بهترین بازیگر مرد نامزدشده
2005 هوانورد برنده
2011 تلقین Best Jaw Dropping Moment (به همراه الن پیج) نامزدشده
2013 جنگوی آزادشده بهترین بازیگر شخصیت‌های منفی نامزدشده
بهترین همکاری (به همراه ساموئل ال. جکسون) نامزدشده
2014 گرگ وال استریت Best Jaw Dropping Moment برنده

جایزه برگزیده مردم

سال نام اثر زیرمجموعه نتیجه
2007 جدا مانده بهترین همخوانی
(به همراه مت دیمون و جک نیکلسون)
نامزدشده
2011 تلقین بهترین تیم
(به همراه تام هاردی، الن پیج، دیلیپ راو و جوزف گوردون لویت)
نامزدشده
محبوب ترین بازیگر مرد نامزدشده
2014 گرگ وال استریت محبوب ترین بازیگر مرد دراماتیک برنده
محبوب ترین بازیگر مرد نامزدشده

جایزه انجمن بازیگران فیلم

سال نام اثر زیرمجموعه نتیجه
1997 اتاق ماروین بازیگر شایستهٔ تقدیر مرد نامزدشده
1998 تایتانیک نامزدشده
2005 هوانورد نامزدشده
بازیگر شایستهٔ تقدیر مرد برای نقش اصلی نامزدشده
2007 جدا مانده بازیگر شایستهٔ تقدیر مرد نامزدشده
بازیگر شایستهٔ تقدیر مرد برای نقش مکمل نامزدشده
الماس خونین بازیگر شایستهٔ تقدیر مرد برای نقش اصلی نامزدشده
2012 جی. ادگار بازیگر شایستهٔ تقدیر مرد برای نقش اصلی نامزدشده

دیگر جوایز

جایزه آکادمی هنری سینما و تلویزیون استرالیا (AACTA Awards)

سال نام اثر زیرمجموعه نتیجه
2011 جی. ادگار بهترین بازیگر خارجی نامزدشده
2013 گرگ وال استریت نامزدشده
گتسبی بزرگ بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برنده

جایزهٔ آستین

سال نام اصر زیرمجموعه نتیجه
2007 جدا مانده بهترین بازیگر مرد برنده

انجمن منتقدان فیلم دالاس‌فورت وورث

سال نام اثر زیرمجموعه نتیجه
2004 هوانورد بهترین بازیگر مرد نامزدشده
2006 جدا مانده نامزدشده
الماس خونین نامزدشده
2013 گرگ وال استریت نامزدشده

جایزه برگزیده کودکان نیکلودین

سال نام اثر زییرمجموعه نتیجه
2009 N/A جایزه کمک بزرگ سبز برنده

جایزهٔ فیلم سازان نیویورک

سال نام اثر زیرمجموعه نتیجه
1993 چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد جایزهٔ نسل نو برنده

جایزه ساترن

سال نام اثر زیرمجموعه نتیجه
2011 جزیره شاتر بهترین بازیگر مرد نامزدشده
تلقین نامزدشده

جوایز برگزیده نوجوانان

سال نام اثر زیرمجموعه نتیجه
1999 شهرت Film – Choice Hissy Fit نامزدشده
2000 ساحل فیلم – بهترین بازیگر مرد نامزدشده
Film – Choice Chemistry (به هراه ویرژینی لدواین) نامزدشده
2003 دار و دسته‌های نیویورکی Choice Movie Liplock (به همراه کامرون دیاز) نامزدشده
اگه می‌تونی منو بگیر Choice Movie Liar برنده
2005 هوانورد بهترین بازیگر مرد درام نامزدشده
2007 جدا مانده و الماس خونین نامزدشده
2010 جزیره شاتر بهترین بازیگر مرد فیلم ترسناک فانتزی برنده
2013 گتسبی بزرگ بهترین بازیگر مرد درام نامزدشده

بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو | Leonardo DiCaprio

گردآوری : وب سایت بروزبیوگرافی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *