وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

با خوردن 100 گرم گوجه ‌سبز تمام ویتامین های بدن خود را تامین کنید

با خوردن 100 گرم گوجه ‌سبز تمام ویتامین های بدن خود را تامین کنید goje sabz
گوجه ‌سبز

گوجه سبز یکی از میوه های نوبر فصل بهار است.جدا از طعم ترش و وسوسه‌انگیز گوجه سبز، این میوه خواص زیادی دارد که شاید تا کنون مورد توجه قرار نگرفته باشد.مانند بسیاری از میوه‌های ترش، گوجه سبز هم غنی از ویتامین C است و تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف این میوه برای بهبود طعم دهان مفید است…
فصل بهار با نوبرانه‌های گوجه ‌سبز همراه است. متخصصان تغذیه بر این عقیده‌اند كه گوجه سبز افزون بر طعم خوشمزه، ارزش غذایی هم دارد. همچنین گوجه سبز خاصیت مسهلی دارد و تاثیر منحصر به فردی بر کاهش فشار و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملکرد معده و روده دارد. گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون می‌شود، از این رو می‌تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد. این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری‌هایی مانند چربی خون بالا، پیری سلول‌ها و سرطان دارد.

همچنین اسید بنزوئیک، ترکیبی است که خاصیت ضد میکروبی آن به اثبات رسیده و به طور طبیعی در گوجه سبز وجود دارد. البته باید توجه داشت که مصرف زیاده از حد گوجه سبز، باعث نفخ معده و دل درد می‌شود. لذا در مصرف هر نوع ماده غذایی، اعتدال و میانه روی را پیشه کنید.

با مصرف 100گرم گوجه سبز، 5 درصد ویتامین آ، 2.1 درصد ویتامین ب 1 (تیامین)، 1.9 درصد ویتامین ب 2(ریبوفلاوین)، 2.8 درصد نیاسین، 13 درصد ویتامین ث، 5.1‌ درصد كلسیم، 2.2 درصدفسفر، 5 درصدآهن و 3.6 درصد پتاسیم مورد نیاز در روز تامین می‌شود.

این میوه اگر نشسته و آلوده باشد، احتمال ابتلا به بیماری های عفونی گوارشی از جمله حصبه و مسمومیت های غذایی را مطرح می سازد. بیماری حصبه نوعی عفونت باکتریایی دستگاه گوارش ناشی از مصرف آب و مواد غذایی آلوده است که می تواند افراد بی‌احتیاط را در کلیه ی سنین مبتلا کند، اما شدت این بیماری در کودکان و افراد بالای 60 سال بیشتر است و عوارضی از قبیل کاهش شدید آب و املاح بدن، سوراخ شدن روده ها، خونریزی دستگاه گوارش، عفونت استخوان و زردی را ایجاد می کند.

عموماً کودکان با دیدن این گونه میوه ها بر روی چرخ دستی ها که ظاهری تمیز و خیس دارند، به گمان اینکه این خوراکی ها توسط فروشنده تمیز شده اند آنها را خریده و بلافاصله با پاشیدن مقداری نمک آن را را میل می کنند. در حالی که این خوراکی ها اصولاً شسته و ضد عفونی نشده اند و آبی که بر روی آنها پاشیده می شود صرفاً برای تازه و خوش منظره نگه داشتن آن هاست.

منبع : به گزارش سرویس علمی جام نیوز

بازنشر » berroz.com

گوجه ‌سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *